POLO

The sport of kings

Polo is een spannende teamsport te paard. Ruiter en paard vormen een hecht koppel die op basis van behendigheid, snel reactievermogen, moed en uithoudingsvermogen het polospel spelen. De paarden galopperen vlak voorbij het publiek op weg naar het doel van de tegenstander. Een spectaculair schouwspel, een spannende sport, een unieke belevenis.

​

De wedstrijd is verdeeld in vier perioden, ‘chukka’ genaamd. Iedere chukka bevat zeven en een halve minuut speeltijd.

​

Een normaal speelveld is 300 yard (ca. 274m) lang en 200 yard (ca. 183m) breed. Het veld van Kiwanis Polo Picknick is kleiner, het meet 190m op 80m en is daarmee geschikt voor demonstratiewedstrijden. Vanwege het formaat van ons veld worden de wedstrijden gespeeld tussen twee ploegen bestaande uit drie spelers.

​

Aki van Andel “too hard to handle” wordt gezien als dé beste polo speler van Nederland. Hij staat bij Kiwanis Polo Picknick in voor de volledige sportieve organisatie.